Variants de la Ruta 3 Valls

Ruta 3 Valls Extrem

Aquesta variant de la Ruta 3 Valls és la més exigent, té més recorregut, més desnivell i circula per terreny més tècnic. Requereix una gran resistència i bona orientació per emprendre l’itinerari. Surt igualment del Pont de Suert però ascendint la carena que defineix el vessant est de La Vall de Boí, al peu del Corronco, passant després per Durro i Boí fins Erill la Vall. Al costat del curs alt de la Noguera de Tor, segueix fins a Caldes de Boí, i puja per boscos i aigües d’alta muntanya fins al Coll de Fenerui (2.497m) en zona protegida del P.N. d’Aigüestortes. Baixa per pastures d’altura i un altre gran bosc fins a la vall Barravés i Aneto. Continua fins al coll de Salines (2.153m) i recorre tota la carena de Comadelo en direcció sud fins a Castanesa, amb vistes a ambdós valls. Creua el riu Baliera per arribar a Denuy i dirigir-se cap a Laspaúls i l’espectacular congost d’Isàvena, fins al bonic poble de Bonansa, i d’aquí de tornada al Pont de Suert.

DURADA: 4 DIES
DISTÀNCIA: 99,560 KM
DESNIVELL +: + 5.349 M
DESNIVELL -: – 5.349 M

Ruta 3 Valls Rural

És l’opció més curta de la ruta i recorre paratges de caràcter rural de gran bellesa sense endinsar-se en l’alta muntanya. Comença en sentit contrari a les anteriors, en direcció Bonansa, on es pot admirar la grandesa dels alts cims abans de creuar el riu Baliera per Noals i canviar de vessant per Montanui fins a Vilaller, ja a la vall de Barravés, on el riu Noguera Ribagorçana fa frontera entre Aragó i Catalunya. Segueix cap a Casós per saltar a Coll, a la Vall de Boí, i baixa posteriorment al costat del riu Noguera de Tor pel Camí de l’Aigua fins al Pont de Suert.

DURADA: 2 O 3 dies
DISTÀNCIA: 39,690 KM
DESNIVELL +: + 1.723 M
DESNIVELL -: – 1.723 M

Ruta 3 Valls Noguera

Aquesta variant de la ruta es pot fer en 3 dies i permet conèixer l’espectacular llera del riu Noguera Ribagorçana. També, hi hauria la opció d’afegir un quart dia per fer la ruta del romànic de La Vall de Boí. Té la curiositat de poder visitar les tres capitals de municipi de l’Alta Ribagorça, El Pont Suert, Barruera i Vilaller. Recorre el Camí de l’Aigua al costat de la Noguera de Tor fins al poble de Barruera i d’allí segueix fins a Erill la Vall on encaminarem els nostres passos cap a la Collada de Basco i el Port de Gelada, amb vistes als gegants del Pirineu. Després, es baixa fins al fons de la Vall de Barravés i se segueix el riu Noguera Ribagorçana fins a Vilaller. El camí continua cap a Montanui, Escané i Noals. Finalment puja a Bonansa per arribar al Pont de Suert.